Erişim Engeli Sansür Gündemi

Sansür Gündemi (7-13 Aralık)

Geçtiğimiz hafta boyunca birçok haber ve içeriğe Sulh Ceza Hakimliklerince erişim engeli getirildi. Sizin için derlediğimiz erişim engelleri listesini ve sansüre ilişkin haberleri aşağıda bulabilirsiniz.

Gercüş’te bir çocuğun çok sayıda kişi tarafından istismar edildiğine dair haberlere erişim engeli

Batman’ın Gercüş ilçesinde bir çocuğun, aralarında polis, asker ve korucuların da bulunduğu 27 kişi tarafından istismar edildiği iddiasına yayın yasağı getirilmesinin ardından, konuyla ilgili sosyal medya paylaşımı yapan 27 kişi, “bölücü örgütün müzaheretiyle algı operasyonu” yaptıkları gerekçesiyle gözaltına alındı. Millî güvenlik ve kamu düzeninin korunması gerekçesiyle Gercüş Sulh Ceza Hakimliği’nin 5 Aralık ve 7 Aralık tarihli, 2020/199 ve 2020/202 sayılı kararlarıyla, Jinnews, Gazete Duvar, Bir Gün, Evrensel ve Sol haber’de yayınlanan haberlerin bir kısmı silinirken, bir kısmı da erişime engellendi.

İBB’nin 13 milyon TL’lik ödeme hakkında suç duyurusu yapmasına ilişkin 297 habere erişim engeli

Birçok farklı sitede yayınlanan ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB), belediye şirketi Medya A.Ş’ye ihale edilen “tanıtım işleri” ile ilgili seçim döneminde yapılan ödemeler hakkında suç duyurusunda bulunduğunu aktaran 297 haberin “erişime engellenmesi” kararı verildi. Habere göre, 31 Mart 2019 yerel seçiminde İBB Başkanlığını kazanan Ekrem İmamoğlu’nun ilk mazbatasını aldığı tarih olan 17 Nisan 2019’da İBB şirketi Medya A.Ş’nin kazandığı ihale için ikinci hak ediş olarak 13 milyon 629 bin liralık fatura kesildiği ortaya çıkmıştı. İBB Sözcüsü Murat Ongun, o dönemde yaptığı açıklamada, o gün herhangi bir ödeme yapılmadığını, durumun araştırılacağını belirtmişti. Seçimin iptal edilmesinin ardından İBB’nin kayyım ile yönetildiği iki seçim arası dönemde ise, iştirak şirketine ödeme gerçekleştirilmişti.

Eski Bank Asya yöneticisinin Diyanet’te müdür olmasına ilişkin haberlerin erişime engellendiğini duyuran içerik de engellendi

Eski Bank Asya yöneticisinin Diyanet Vakfı Yurtlar ve Sosyal Tesisler İktisadi İşletmesi Müdürü olarak görev yaptığını aktaran haberler, Ankara 8. Sulh Ceza Hakimliği tarafından verilen bir kararla 4 Kasım günü erişime engellenmişti. İfade Özgürlüğü Derneği’nin (İFÖD) web sitesinde yayınlanan ve söz konusu haberlerin erişime engellendiğini duyuran içerik de, aynı hakimliğin 10 Aralık tarihinde verdiği 2020/9347 sayılı kararla erişime engellendi.

Cumhurbaşkanı Başdanışmanı İsrafil Kışla ve 15 Temmuz gazilerinin yaptığı eylem hakkındaki haberlere engel

Cumhuriyet Halk Partisi Ankara milletvekili Murat Emir’in öne sürdüğü, “FETÖ ile iltisaklı olduğu gerekçesiyle kapatılan bir vakfın mütevelli heyeti üyeliğini yapmış olan Cumhurbaşkanı Başdanışmanı İsrafil Kışla, 15 Temmuz Vakfı’nın yönetiminde yer alıyor” şeklindeki iddiayı, Kışla’nın 300 milyon TL’lik bağış toplayıp resmi adresi boş çıkan Türkiye Şehit Yakınları ve Gaziler Dayanışma Vakfı’nın yönetimine atandığını ve 15 Temmuz gazilerinin toplanan bağışların kendilerine ulaşmaması sebebiyle bu yılın Haziran ayında Adalet ve Kalkınma Partisi Genel Merkezi önünde bir araya gelerek eylem yaptıklarını aktaran Sözcü, Bir Gün ve Cumhuriyet haberleri erişime engellendi. Engelleme gerekçesi, kişilik haklarının ihlal edilmesi.

Meydan gazetesi alan adına erişim engeli geldi

Meydan gazetesi alan adı meydan.org, 11 Aralık günü Adana 3.Sulh Ceza Hakimliği’nin verdiği kararla erişime engellendi. Gazete, meydan1.org adresi üzerinden haber vermeye devam ediyor.

Ahmet Şık’ın bir yargı mensubu hakkındaki yolsuzluk ve şiddet iddialarına ilişkin paylaşımları

Bağımsız milletvekili Ahmet Şık’ın üst düzey bir yargı mensubunun eşine şiddet uyguladığı ve yolsuzluk yaptığı yönündeki iddialar hakkında yaptığı Twitter paylaşımları, ve bu paylaşımları kaynak gösteren Evrensel, TELE 1, Sendika.Org ve BirGün’de çıkan haberler, İstanbul 5. Sulh Ceza Hakimliği’nin 11 Aralık tarihli 2020/5693 sayılı kararıyla erişime engellendi.