Erişim Engeli Sansür Gündemi

Sansür Gündemi (14-20 Aralık)

Geçtiğimiz hafta boyunca birçok haber ve içeriğe Sulh Ceza Hakimliklerince erişim engeli getirildi. Sizin için derlediğimiz erişim engelleri listesini ve sansüre ilişkin haberleri aşağıda bulabilirsiniz.

PTT’nin gizli protokolle bir şirkete 2 milyon dolar aktarmasına ilişkin haberlere erişim engeli

PTT’nin, eski genel müdürü Kenan Bozgeyik döneminde, bayileri aracılığıyla “kuyumculuk ve İslami finans altın ürünleri çıkarmak amacıyla,” “özel ve gizli” bir protokol imzalayıp AG Pırlanta A.Ş. adlı şirkete 2 milyon dolar aktarmasına ilişkin Oda TV, Yeni Çağ gazetesi, Sol haber ve Milli Gazete’de yayınlanan haberler, Ankara 7. Sulh Ceza Hakimliği’nin 15 Aralık tarihli 2020/8682 sayılı kararıyla erişime engellendi. Yeni Çağ gazetesinin haberine göre, PTT 2 milyon doları geri almak için hukuki yollara başvurdu. Haberde ayrıca, PTT’nin Türkiye Varlık Fonu’na devredildiği için Sayıştay tarafından denetlenemediği ve 2019 yılını 1,2 milyar dolar zarar ile kapattığı hatırlatılıyordu.

Bir Alman dergisinin Erdoğan’ın servetine ilişkin yorumlarını aktaran haberler

Berlin merkezli haber dergisi Focus tarafından yayınlanan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve ailesinin serveti hakkındaki 30 Eylül 2020 tarihli makaleyi referans gösteren A3, ABC gazetesi ve Halk Web haberleri İstanbul 12. Sulh Ceza Hakimliği’nin 14 Aralık tarihli 2020/5446 sayılı kararıyla erişime engellendi. “Erdoğan’ın serveti: Türkiye’nin Cumhurbaşkanı ne kadar zengin?” başlıklı ve Maximilian Becker imzalı yazıda, Erdoğan’ın kağıt üzerindeki servetinin iki buçuk milyon Euro değerinde olmasına karşın, bazı İsviçre bankalarında milyonlarca Euro’sunun bulunduğu anlatılırken, ailesinin, özellikle de oğullarının servetinin büyüklüğüne dikkat çekiliyordu.

Trakya Üniversitesi Rektörünün eski Bulgaristan Bakanını ağırlayıp hediye vermesiyle ilgili habere engel

Trakya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erhan Tabakoğlu’nun Bulgaristan eski Bakanı Bozhidar Dimitrov’u makamında ağırlaması ve hediye vermesiyle ilgili Oda TV’de yayınlanan haber, Edirne 2. Sulh Ceza Hakimliğinin 2020/5118 sayılı kararıyla, kişilik haklarının ihlal edildiği gerekçesiyle erişime engellendi. Haberde Dimitrov’un 15 Temmuz 2016’daki darbe girişimine destek verdiği ve Bulgar milliyetçisi olduğu aktarılıyordu.

Başhekimin hemşireye psikolojik şiddet uygulamasına ilişkin habere erişim engeli

Kumluca Devlet Hastanesi Başhekimi Ayşegül Alkan’ın bir hemşireye 500 kere “Ben salağım servisimden başka servise gittim” yazdırdığı kağıdın sosyal medyada gündem olmasına ilişkin Gerçek Gündem’de yayınlanan haber, “kişilik hakları ihlali” gerekçesiyle Kumluca Sulh Ceza Hakimliği’nin 17 Aralık tarihli 2020/803 sayılı kararıyla erişime engellendi.

“Kuru ekmek yiyorsa aç değildir” diyen vekilin yediği kebabı belediyeye fatura etmesi haberine engel

Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) Denizli milletvekili Şahin Tin’in, Mecliste yapılan 2021 yılı bütçe görüşmeleri sırasında yurttaşların açlık sınırında yaşadığını söyleyen bir muhalefet vekiline “Kuru ekmek yiyorsa aç değildir” demesinin ve bu beyanının tutanağa geçmesinin ardından, yediği kebap fişlerini Denizli Çivril Belediye Başkanlığı’na yazdırdığına ilişkin Cumhuriyet ve A3’te çıkan haberlerin yanı sıra, ekşi sözlük’teki “kuru ekmek yiyin diyen vekilin yemek faturaları” başlığı da erişime engellendi, Denizli 1. Sulh Ceza Hakimliği’nin 2020/7329 sayılı kararıyla erişime engellendi.

Sezgin Baran Korkmaz hakkındaki 400’den fazla haber ve köşe yazısına erişim engeli

İş insanı Sezgin Baran Korkmaz hakkında, mal varlığına el konmasına ve Yönetim Kurulu Başkanı olduğu SBK Holding’e ait web sitelerinden birtakım bilgilerin silinmesine ilişkin çıkan 400’den fazla haber ve köşe yazısı, İstanbul 7. Sulh Ceza Hakimliği’nin 18 Aralık tarihli 2020/5698 sayılı kararıyla, “kişilik haklarının ihlal edildiği” gerekçesiyle erişime engellendi.

Jakuzide “ulan fakirler” diyerek halka hakaret eden AKP’li başkanın belediyede görevine devam etmesi haberlerine engel

Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) Gençlik Kolları Başkanı Mehmet Salih Saraç’ın jakuzi içerisinde “Ulan fakirler, oğlum beni rahatsız etmeyin” dediği videonun ardından istifa ettiğini açıklamasına rağmen belediyedeki görevine devam ettiğini bildiren haberler, Ekim ayında erişime engellenmişti. Engellenen haberlere benzeyen bazı Cumhuriyet, Sputnik ve Evrensel gazetesi haberleri de, Şanlıurfa 2. Sulh Ceza Hakimliği’nin 18 Aralık tarihli 2020/5408 sayılı kararıyla erişime engellendi.