Erişim Engeli Haberler

Independent Türkçe’ye misilleme engeli

2019’un Nisan ayında yayın hayatına başlayan Independent Türkçe’ye 19 Nisan 2020 tarihinde Ankara 7. Sulh Ceza Hakimliği tarafından erişim yasağı getirildi

Independent Türkçe Genel Yayın Yönetmeni Nevzat Çiçek, kendi Twitter hesabından konuyla ilgili yaptığı açıklamada “BTK 19 Nisan tarihinde aldığı idari kararla Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin bazı sitelerine erişim engeli koydu. Bu kararın alınmasında Suudi Arabistan’ın Anadolu Ajansı ve TRT Arapça başta olmak üzere erişimi engelleme kararına karşı yapıldığını belirtiliyor. İngiltere merkezli Independent’ın Türkiye uzantısı olan Independent Türkçe de ortaklıktan kaynaklı olarak böyle bir kararın merkezinde yer aldı,” ifadelerini kullandı.

Meselenin devletler arası olduğunu ve Independent Türkçe ile özel bir ilgisi olmadığını da vurgulayan Çiçek, “Bizim editoryal bağımsızlığımızın ihlali ya da objektif haber ilkelerinin ihlaliyle ilgili herhangi bir karar yok,” dedi.

Suudi Arabistan, 12 Nisan tarihinde Anadolu Ajansı ve TRT Arapça’nın internet sitelerine erişim engeli getirdi. Gazeteci Cemal Kaşıkçı cinayeti sonrası 2 ülkenin ilişkileri gergin seyrediyordu. Karar kapsamında independentturkish.com dahil 18 siteye erişim engeli getirildi. Çiçek yaptığı açıklamada, bu kararın Suudi Arabistan’ın getirdiği erişim engeline karşı yapıldığını belirtti.

“Hedef gösterilmişti”

Hükümete yakınlığıyla bilinen Takvim ve ahaber konuyla ilgili haberlerinde Independent Türkçe’nin Suudi Arabistan sermayeli ve İngiltere merkezli olduğunu vurgulayarak Türkiye aleyhine haberler yaptığını iddia etti. Ülke TV’de 13 Nisan tarihinde yayınlanan Aslında Ne Oldu? adlı programda Independent Türkçe’nin “basın özgürlüğü haklarından faydalanarak bayağı bir şekilde Cumhurbaşkanı ve Sağlık Bakanı’na saldıran içerikler yayınladığı” söylendi.

15 Nisan 2019 tarihinde yayın hayatına başlayan Independent Türkçe, Rus iş insanı Alexander Lebedev’in sahibi olduğu Independent Digital News & Media Limited (IDML) ile Suudi Arabistan Araştırma ve Pazarlama Grubu (SRMG) bünyesinde bulunan Media Arabia arasında imzalanan lisans anlaşması çerçevesinde www.indyturkish.com üzderinden yayın faaliyetini sürdürüyor.

Erişime engellenen siteler

Nevzat Çiçek, sosyal medya hesabından erişimi engellenen sitelerin tam listesini de paylaştı:

spa.gov.sa | Suudi resmî haber ajansı

wam.ae       | Birleşik Arap Emirlikleri resmî haber ajansı

albayan.ae  | Dubai Hükûmeti’nin resmî medya kuruluşunun gazetesi

skynewsarabia.com | İngiliz Sky News’un Abu Dhabi merkezle Arapça yayını

independentturkish.com | İngiliz Independent’ın Türkiye yayını

alhayat.com | Londra merkezli Arapça gazete

sabq.org | Suudi Arabistan merkezli haber sitesi

alarabiya.net |  Suudi Arabistan merkezli haber kanalı

alekhbariya.net  | Suudi Arabistan merkezli haber kanalı

okaz.com.sa  | Suudi Arabistan merkezli gazete

alriyadh.com |  Suudi Arabistan merkezli gazete

al-jazirah.com |  Suudi Arabistan merkezli gazete

alyaum.com |  Suudi Arabistan merkezli gazete

al-madina.com |  Suudi Arabistan merkezli gazete

alwatan.com.sa  | Suudi Arabistan merkezli gazete

ajel.sa  | Suudi Arabistan merkezli online gazete

ak-ain.com |  Suudi Arabistan merkezli haber sitesi

alittihad.ae  | Birleşik Arap Emirlikleri merkezli gazete